23 stycznia 2014

Mózgi są jak ludzkie twarze / Co potrafi twój mózg - Dr David Gamon, Allen D. Brangdon

Co potrafi mój mózg? Potrafi dać się wpuścić w maliny, to pewne. Zachęcona przez programy National Geographic typu „Pułapki umysłu”, i widniejący na okładce napis „bestseller” zainwestowałam w tę niewielkich gabarytów książeczkę. Czegoś innego się spodziewałam (ale czego za 19zł ? Chyba mnie przyćmiło), ale jak już coś wpadnie mi w ręce, to czytam i staram się coś z lektury wyłuskać.

Nie będę streszczać tego, co zostało w książce streszczone. Informacje w niej zawarte mogą, bowiem służyć zainteresowaniu tematem laików. Osoby posiadające określoną wiedzę, nie dowiedzą się z tego podręcznika niczego nowego. Podkreślam: dla początkujących, lektura będzie całkiem przyjemną przygodą.

Dowiedzą się oni z niej przede wszystkim, jak drobne różnice w budowie mózgu wpływają na jakość naszego życia. Świadomość, że przyczyna niektórych ludzkich zachowań nie wynika ze złej woli, dorastania w złym środowisku, ale jest uwarunkowana biologiczne, uczy akceptacji różnorodności. Zamiast uprzedzać się - zrozumiemy. Efekt wart ryzyka.

Zgodnie z okładkową notką: książka skierowana jest do każdego odbiorcy. Napisana jest przystępnym, prostym językiem. Lekkie w odbiorze teksty dopełniają liczne rysunki. Może z serii „Trenuj swój mózg” – inne poradniki bardziej przypadną mi do gustu?

Czytliwość:5/6
Wydanie: 5/6
Okładka: 4/6
Ogólnie: 4/6

Autor: Dr David Gamon, Allen D. Brangdon
Tytuł: Co potrafi twój mózg
Tytuł oryginalny: Brains that work a little bit differently
Tłumaczenie: Sebastian Musielak
Wydawnictwo: Medium
Seria: Trenuj swój mózg
Wydanie: I
Rok wydania: 2003
Oprawa: miękka
Ilość stron: 124
Cena: 19,00 zł

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...