Na podstawie ponad dwudziestoletnich badań, David Allen stworzył
Getting Things Done. Ta metoda zarządzania sobą w czasie – GTD - sama w sobie
nie jest skomplikowana. Oparta jest właściwie na jednym schemacie działania
(najbardziej do gustu przypadła mi technika dwóch minut). Jak się dowiadujemy z
treści, popełniamy wiele błędów, np. wpisujemy listę zadań do kalendarza. Jak o
tym przeczytałam, to pomyślałam, że autor sieje herezję – bo oczywiście tak
robię. Jednak wyjaśnienia Allena przekonały mnie, że takie postępowanie jest
niewłaściwie. GTD mimo swojej prostoty wymaga od nas zmiany naszych
przyzwyczajeń, a to - wiadomo - samo w sobie jest trudne i wymaga
samodyscypliny. Wprowadzenie nowego przyzwyczajenia to jakieś 60 dni
konkretnego działania, po takim średnio okresie pojawiają się zalążki naszego
nowego stylu życia. Trzeba więc być wytrwałym i mieć dużo woli oraz wiary w
metodę.
Książka Allena stanowi pewnego rodzaju samouczek biznesowy, jednak nie dla
wszystkich. Sposób podania treści sugeruje pewną grupę docelową: osoby
piastujące wysokie stanowiska, zarządzające potężnymi organizacjami, które mają co dzień do przeczytania tysiące mejli. Metoda
sama w sobie jest jednak dla każdego. Rozminięcie się języka i formy z
przesłaniem jest niestety spore. Tekst momentami po prostu nuży. Brakuje
przykładów, które swobodnie mogłyby zająć miejsce tych partii materiału, które
są mierzącymi powtórzeniami. Swobodnie publikacja mogłaby być o połowę krótsza.
Pamiętajmy więc, że nie zarządzamy swoim czasem (najwyżej to
on zarządza nami), nie zarządzamy informacjami (bo byśmy umarli w bibliotece)
nie zarządzamy projektami (bo byśmy w życiu żadnego nie skończyli), nie
zarządzamy priorytetami (bo po prostu je mamy). Jedyne, czym zarządzamy to
nasze działania. Dlatego musimy mieć stuprocentową pewność, że działanie, które
podejmujemy w danej chwili jest tym, które powinniśmy podjąć – właśnie w tym
momencie. DECYZJA ma więc kluczowe znaczenie w naszym życiu zawodowym i prywatnym. Tylko jak te decyzje podejmować? Bez planu i
analizy – nic z tego – będziemy ganiać w kółko za własnym ogonem.
Czytliwość:2/6
Wydanie: 5/6
Okładka: 5/6
Ogólnie: 3/6
Wydanie: 5/6
Okładka: 5/6
Ogólnie: 3/6
Autor:
David Allen
Tytuł:
Sztuka efektywności czyli rewolucyjna metoda zarządzania czasem i sobą w czasie
Tytuł oryginału: Getting Things Done
Tłumaczenie: Marcin Kapela
Wydawnictwo: Helion
Rok wydania: 2009 (w przybliżeniu)
Tytuł oryginału: Getting Things Done
Tłumaczenie: Marcin Kapela
Wydawnictwo: Helion
Rok wydania: 2009 (w przybliżeniu)
Okładka:
twarda
Ilość
stron: 336
Cena:
49,00 zł
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz