31 sierpnia 2015

Sierpniowe czytadła i filmidła

Sporo się w tym miesiącu działo. Nękały nas upały, które spowodowały kryzys energetyczny. Efektem tego były ograniczenia w dostawie prądu i wody. Mózgi lasowały się od temperatur i w sumie ciężko było nawet czytać. Na dokładkę przyszło mi się zmierzyć ze spontaniczną przeprowadzką. Podobno nie ma czegoś takiego, no ale ja to ja - mogę z całą odpowiedzialnością potwierdzić, że jednak istnieje. I chociaż w momencie, gdy piszę te słowa wokół mnie walają się ubrania, buty i książki (na jedno i drugie należy mi się sądowy zakaz kupowania), a w lodówce obecne są tylko: śledzie (po kaszubsku - a co tam, jak szaleć to szaleć), ketchup (pikantny) i światełko - to uśmiech nie schodzi mi z twarzy. Przyznam wam się, że jedną z przyczyn jest to, że skręciłam dziś stolik (dzięki czemu mam gdzie postawić laptopa i kawę), pokonały mnie jednak uchwyty i pokrywki z garnków - to kolejny dowód na to, że kuchnia nie jestem miejscem mi przeznaczonym. 

I jeszcze jakby tego było mało, w sierpniu zrobiłam swoje pierwsze 15 km. Planowałam przebiec 6 km, ale nogi same mnie niosły. Poprawiłam także swój czas na milę o 20 sekund. Powiem tylko tyle, że uf i bolało. Chciałabym jednym zdaniem podsumować ten miesiąc, brzmi ono tak: Czasami człowiek idzie przed siebie tylko po to, by poczuć, że dokądś zmierza.   

W związku z powyższymi zawirowaniami niewiele miałam czasu na czytanie i oglądanie filmów. Udało mi się jednak wywiązać się z kilku zobowiązań. A oto efekty:



Linki do tekstów: 
1.       Przepraszam, czy tu straszy – Marcin Przewoźniak - na nasz stały cykl dla Okiem na horror, czyli Potworki Czytają. Uważajcie bo duchy skasują wam konto na fb!!
2.       Z dawnej polski – Anna Świrszczyńska - przypomnienie z dzieciństwa
3.       Pijany skryba – K. A. Kowalewska - autorka zaproponowała mi swoją książkę do zrecenzowania, było warto, polecam wszystkimi rękami!
4.       Świat na żółto – Albert Espinosa - w ramach współpracy z Wydawnictwem Znak. Kolejny poradnik w którym ktoś dzieli się z nami swoją receptą na szczęście.
5.       Nagle w głębi lasu – Amos Oz - na nasz stały cykl dla Okiem na horror, czyli Potworki Czytają. Bardzo wartościowa i wielopoziomowa książka, która powinna zostać lekturą obowiązkową w szkołach.
6.       Lenka - Katalin Szegedi - zaciekawiły mnie ilustracje, okazało się, że książka jest mało odkrywczym, ale przyjemnym podejściem do tematu odrzucenia i inności.
7.       Biuro kotów znalezionych – Kinga Izdebska - w ramach współpracy z portalem Kocie Tajemnice. Opowieść o tym jak to jest, gdy założy się Dom Tymczasowy dla kotów.
8.       Potwory w nocy – Pablo Muttini - na nasz stały cykl dla Okiem na horror, czyli Potworki Czytają. Książka o jasnych stronach nocy.
9.       Infekcja – Scott Sigler - musiałam przypomnieć sobie pierwszy tom trylogii o tajemniczej Infekcji, by móc zmierzyć się z premierą drugiej części. Świetna książka!
10.   Zakażenie – Scott Sigler - w ramach współpracy z Wydawnictwem Gmork, druga część trylogii o trójkątnej infekcji. Nie można się od lektury oderwać,polecam!



Linki do tekstów:

1.     The Shrine, Świątynia - Jon Knautz 2010  Warto zobaczyć, by przekonać się jakie Kanadyjczycy mają pojęcie o poziomie życie w Polsce. Najwyraźniej nie tylko my uważamy, że mamy średniowiecze.

2.     Trójgłowy rekin atakuje, 3-Headed Shark Attack - Christopher Ray  2015 Tylko dla fanów gatunku i Maczety.

3.     Studnia, The Well - Thomas S. Hammock 2014 Postapokaliptyczny świat bez wody, z bohaterami słodziakami i szesnastolatką a’la Rambo. Klimat jednak jest przejmujący.

4.     W szczękach rekina 3D, Bait - Kimble Rendall 2012 Rekiny ludożercy polują nawet w centrum handlowym. Ale kogo to dziwi w dobie Rekinada?

5.     Djinn – Tobe Hooper 2013 Nie jest to może film najwyższych lotów, straszyć też nie straszy, ale ma w sobie „coś” na co warto rzucić okiem.

6.     Indigenous – Alastair Orr 2014 Kolejna nieudana odsłona legendy o chupacabrze.

7.     Śmiertelna gorączka – Eli Roth 2002 Jeżeli ktoś lubi makabreski: czarny, ciężkawy humor i gore. To jak najbardziej odpręży się podczas projekcji. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...