16 marca 2015

Potwory i dzieci potrzebują się nawzajem /Potrzebuję mojego potwora – Amanda Noll/

Okiem na horror opublikowało kolejny tekst z cyklu "Małe potworki".

Trudną rolą rodzica jest nauczyć dziecko mądrze się bać. Pozornie brzmi to absurdalnie: bo po co dziecko ma umieć się bać?Jednak, gdy się nad tym zastanowić, okazuje się mieć to głębszy sens. Lęk to przecież naturalna część życia, ignorując go nie sprawimy, że całkowicie zniknie. Ucząc się tego, jak reaguje nasze ciało w sytuacji lękowej, uwrażliwiamy się na nie i możemy próbować nad nim zapanować. Żyjemy w trudnych czasach, dobrze więc wiedzieć, jakie emocje kontrolować, które pozostawić własnemu biegowi, wyczuć moment, w którym należy zamieniać obawy w fantazję i po prostu je przeżyć. Na szczęście rodzicom z pomocą przychodzą bajki, dzięki którym proces oswajania lęku odbywa się niezauważalnie.

A teraz drogi dorosły czytelniku zamknij oczy i cofnij się w czasie. Przypomnij sobie siebie, leżącego w łóżku, w ciemnym pokoju, szczelnie zakutanego w kołdrę....Pamiętasz dlaczego się pod nią schowałeś? Widać po minie, że tak. I teraz najtrudniejsze pytanie: jak wyglądał Twój potwór spod łóżka? Miał ostre kły, szpony, pokrywała go łuska, atakował używając lepkich macek.....? Nie znam nikogo, kto nie owijał dokładnie stóp kołdrą, by COŚ ich nie dopadło? Bo stopy – wiadomo – to bardzo newralgiczne punkty. Każdy z Nas doskonale powinien więc rozumieć lęki, jakie targają najmłodszymi, gdy boją się postawić stopę na podłodze w środku nocy. Nie wolno bagatelizować sprawy i zbywać malucha. Więc, jak sobie z tym poradzić? Najlepiej żartem, uświadamiając dziecku, że bez wyjątkowego stwora pod łóżkiem nie da się żyć, że każdy jakiegoś ma swojego niepowtarzalnego i najlepszego na świecie.

...

Autor: Amanda Noll
Tytuł: Potrzebuję mojego potwora
Tytuł oryginalny: I Need My Monster
Tłumaczenie: Tomasz Panas
Wydawnictwo: CzyTam
Rok wydania: 2014
Wydanie: I
Okładka: twarda
Ilość stron: 34
Cena z okładki: 34,90 zł


Całość tekstu do przeczytania na Okiem na horror:









3 komentarze:

  1. Tą książeczkę to bym sama przeczytała :D a okładka super!

    OdpowiedzUsuń
  2. Chociaż moja córka nie ma fobii na punkcie potworów znajdujących się pod łóżkiem i w ogóle żadnych ;) Ja takowe znałam i pamiętam, że bardzo mocno pilnowałam, aby w czasie snu moja noga nie zwisała z łózka... ;) To jednak chętnie podarowałabym ja mojej córce :) Nigdy nie wiadomo, kiedy się pojawią, lepiej być na nie przygotowanym ;) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...